Drukarnia Polska Press w Sosnowcu podwyższy od lutego br. o kilka procent ceny druku dla części wydawców. Powodem są rosnące ceny papieru.
Informację o podwyżce usług drukarni w Sosnowcu otrzymała już Agencja Wydawniczo – Reklamowa Korso z Mielca wydawca lokalnych tygodników „Korso”, „Korso Kolbuszowskie” i „ Korso Gazeta Sanocka”. – Podjęłam negocjacje z drukarnią i udało się ustalić kwotę podwyżki na poziomie zadowalającym obie strony – mówi Anna Mokrzycka dyrektor wydawnictwa AWR Korso. Szczegółów jednak nie zdradza. Zapewnia, że wydawnictwo nie podwyższy cen swoich tytułów. – Zapewniono mnie, że podwyżka związana z rosnącymi cenami papieru może obowiązywać tylko przez pewien czas. Nie szukamy innej drukarni, bo wiązałoby się to z kłopotami z transportem – dodaje.
Za usługi drukarni w Sosnowcu więcej zapłaci też Wojciech Szota wydawca dwutygodników „Wieści Wolbromskie” i „Wieści Miechowskie” (Biuro Promocji i Reklamy Fama). – W moim przypadku cena druku wzrosła o 7 proc. Rozważam podniesienie cen moich gazet – przyznaje.
Zdzisław Olszewski dyrektor drukarni Polska Press w Sosnowcu twierdzi jednak, że koszty usług wzrosły tylko o 2-3 proc. – Podwyżki dotyczą tylko tych wydawców dla których ceny druku były niskie czyli jednej trzeciej naszych klientów. Podwyżka była konieczna, bo papier znacznie podrożał. Cena papieru zagranicznego o podwyższonej bieli wzrosła o 16-17 proc. – wyjaśnia. Zapewnia, że jest otwarty na negocjacje z wydawcami.
Joanna Pazio rzeczniczka Polska Press pytana czy ceny druku wzrosną we wszystkich drukarniach Polska Press odmówiła odpowiedzi. Można jednak sądzić, że każda z drukarni tego koncernu sama decyduje o podwyżkach. Wyższych cen nie zaproponowały na razie lokalnym wydawcom m.in. drukarnie Polska Press w Łodzi i w Poznaniu. – Były plany podwyżki cen druku ale z nich zrezygnowaliśmy, żeby klienci nam nie uciekli – zdradza jeden z pracowników Polska Press w Poznaniu.
MW