Porozumienie Tygodnik Lokalny – TL, stwarza reklamodawcom wyjątkową sposobność zamieszczenia reklamy prasowej równocześnie we wszystkich tygodnikach lokalnych ukazujących się w całej Polsce. To jedyna możliwość szerokiego dotarcia z przekazem reklamowym do mieszkańców miast powiatowych, wsi i miasteczek, do całej Polski lokalnej.
Tygodnik Lokalny – TL to unikatowy w skali kraju projekt powołany do życia w 2005 roku z myślą o wygodzie reklamodawców pragnących dotrzeć do społeczności lokalnych. Sieć reklamową tworzy 130 tygodników lokalnych należących do niezależnych, prywatnych wydawców. spis tytułów
Sieć reklamową Tygodnik Lokalny – TL obsługuje Biuro Reklamy Gazet Lokalnych sp. z o.o., które jest wyłącznym przedstawicielem reklamowym Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.
Tygodniki w sieci TL:
- są wydawane przez prywatnych wydawców lub spółdzielnie dziennikarskie,
- nie mają nic wspólnego z tzw. gazetami samorządowymi dotowanymi lub wydawanymi przez władze lokalne,
- obejmują swoim zasięgiem obszar co najmniej jednej gminy, znacznie częściej powiatu lub kilku powiatów,
- obszary dystrybucji poszczególnych tytułów na siebie nie zachodzą, każdy tytuł ma swój zasięg kolportażu,
- w skład „TL” wchodzą w 99% płatne gazety.
Wszystkie tygodniki lokalne łącznie to najsilniejsze medium informacyjne w kategorii płatnej prasy drukowanej w Polsce. Poza dużymi miastami czyta się przede wszystkim gazety lokalne. Są one powszechnie dostępne i poruszają wyłącznie tematy ważne dla lokalnego czytelnika.
Badania czytelnictwa
Badania czytelnictwa prasy lokalnej prowadzone systematycznie od 2005 r. przez Millward Brown, PBC czy CBOS, potwierdzają siłę tych tytułów i ilustrują wielkość przedsięwzięcia „Tygodnik Lokalny TL”.
10 mln osób czyta przynajmniej raz w miesiącu tygodnik lokalny
5,7 mln osób czyta tygodni lokalny co tydzień
Badania pokazują także, że czytelnicy gazet lokalnych charakteryzują się dużym przywiązaniem i lojalnością wobec swoich tytułów.
Unikatowa sieć własnego kolportażu. Tygodniki lokalne sprzedają swoje gazety bez zbędnego narażenia na zwroty, co powoduje sprzedaż na poziomie niespełna 80% nakładu. Efektywność dystrybucji zapewniają własne sieci kolportażu gazet zbudowane przez każdego z wydawców na swoim terenie. Dzięki temu rozwiązaniu gazeta lokalna jest dostępna praktycznie w każdym wiejskim sklepiku, gdzie nie dociera prasa centralna.
Zespół handlowców Biura Reklamy Gazet Lokalnych oferuje pakiet „Tygodnika Lokalnego TL” i utrzymuje kontakty z reklamodawcami, którzy zainteresowani są rynkiem miast powiatowych, gminnych oraz wsi, czyli obszarów gdzie prasa ogólnopolska dociera w bardzo małym stopniu lub wręcz nie dociera w ogóle. O ile duże gazety ogólnopolskie i dzienniki regionalne docierają przede wszystkim do mieszkańców miast wojewódzkich, to gazety lokalne są pierwszym wyborem dla mieszkańców miast powiatowych i wsi.
Klienci reklamując się w sieci tygodników lokalnych zyskują czas i pieniądze. Koszty dotarcia są konkurencyjne a sprawną obsługę każdego zlecenia – od zamówienia po dostarczenie dokumentacji dowodowej – zapewniają pracownicy Biura Reklamy Gazet Lokalnych.
Biuro Reklamy Gazet Lokalnych prowadzi również projekty edukacyjne i informacyjne z wykorzystaniem tygodników lokalnych m.in. dla Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury, Ministerstwa Cyfryzacji, Narodowego Banku Polskiego, Agencji Rynku Rolnego, Federacji Konsumentów, Państwowej Komisji Wyborczej, Banku BGŻ, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, i wielu innych.
Kontakt:
Biuro Reklamy Gazet Lokalnych
Krzysztof Florczak, tel. 692 495 126, e-mail: florczak@brgl.pl, florczak@gazetylokalne.pl
Marek Olejnik, tel. 601 654 506, e-mail: olejnik@brgl.pl, reklama@ gazetylokalne.pl