Powstałe pod koniec ubiegłego roku Stowarzyszenie Dolnośląskie Media Lokalne zrzeszające niezależnych wydawców z Dolnego Śląska zwyciężyło w przetargu na publikacje promujące Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich. To pierwszy wygrany przetarg tej organizacji.
Ogłaszając przetarg Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego postawił wymóg , by teksty o Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich ukazywały się zarówno w dziennikach jak i w tygodnikach. Takie warunki mogła spełnić na Dolnym Śląsku tylko Polska Press Grupa wydająca dziennika „Gazeta Wrocławska” i lokalne tygodniki. Żeby wystartować w przetargu SDML znalazło partnera – wrocławski oddział „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu publikacje będą się ukazywać w dzienniku i w tygodnikach niezależnych wydawców.
– Zaproponowaliśmy niższą cenę niż Polska Press Grupa. Zwróciliśmy też uwagę urzędowi marszałkowskiemu, że Polska Press Grupa zawyżyła w swojej ofercie dane o sprzedaży „Gazety Wrocławskiej”. Były to inne dane niż podane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy – mówi Daniel Długosz prezes Stowarzyszenia Dolnośląskie Media Lokalne i wydawca „Nowej Gazety Trzebnickiej”.
– Każdy z naszych wydawców powinien zarobić na tekstach promocyjnych kilka tysięcy złotych. Nie są to może wielkie pieniądze, ale na pewno będziemy startować w następnych przetargach – dodaje Długosz.
Dotychczas Stowarzyszenie Dolnośląskie Media Lokalne startowało w dwóch przetargach Urzędu Marszałkowskiego, ale bez powodzenia. Jeden z nich, na publikację materiałów promocyjnych o funduszach europejskich został unieważniony, kiedy okazało się, że urząd nie dysponuje wcześniej zadeklarowaną kwotą na wykonanie zadania. W drugim przetargu na publikacje na temat ekologii urząd wybrał droższą ofertę złożoną przez firmę z Katowic.
MW