Stowarzyszenie Gazet Lokalnych zorganizowało kilka dni temu dla wydawców i dziennikarzy szkolenie dotyczące problemów dostępu do informacji publicznej i ochronie dóbr osobistych . Warsztaty zostały wysoko ocenione przez uczestników.
Szkolenie prowadzone przez Dorotę Głowacką prawniczkę z Obserwatorium Wolności Mediów Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka odbyło się 18 listopada br. w Warszawie. Dziennikarze i wydawcy mogli dowiedzieć się m.in. czym jest przetwarzanie danych osobowych, czy urząd wydając informacje publiczną może zastrzec klauzulą, że nie wolno ich dalej ujawniać i komentować, a także jakich informacji nie można ujawniać w mediach na styku przedsiębiorca – gmina. Prowadząca poświęciła też wiele czasu problemom ochrony dóbr osobistych, odpowiedzialności za nią redaktora naczelnego i autora oraz rzetelności dziennikarza przy zbieraniu materiału.
Uczestnicy szkolenia uważają, że było dla nich bardzo przydatne. – SGL pytało wydawców jakie zagadnienia powinny znaleźć się w programie szkolenia. Ucieszyło mnie, że moja sugestia, by w programie znalazł się temat o ochronie dóbr osobistych została uwzględniona. Szkolenie przydało mi się. Po 26 – latach prowadzenia gazety okazało się bowiem, że na problemy, z którymi stale się spotykam się można spojrzeć z innego punktu widzenia – mówi Wojciech Waligórski wydawca i redaktor naczelny tygodnika „Nowy Łowiczanin” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin).
Ze szkolenia zadowolona jest też Joanna Chrzanowska dziennikarka „Gazety Lokalnej Kutna i Regionu” (Imedia). – Podobała mi się forma szkolenia , bo można było zadawać pytania dotyczące pracy redakcji. Prowadząca potrafiła przedstawić skomplikowane kwestie prawne w przystępny sposób. Z wiedzą zdobyta podczas warsztatów podzieliłam się z kolegami z redakcji. Już drugi raz uczestniczę w szkolenie prawnym zorganizowanym przez SGL i zawsze z korzyścią – uważa Chrzanowska.
W tym samym dniu SGL przeprowadziło też szkolenie na temat sprzedaży reklam w Internecie prowadzone przez Przemysława Sawczuka trenera biznesu z obszaru sprzedaży i kreatywności oraz Martynę Grzybowską specjalistkę ds. reklamy w Agencji Prasowo – Reklamowej Media .
MW