Blogi na portalach tygodników lokalnych mogą podnieść ich oglądalność. Wielu wydawców nie sprawdziło jednak czy blogi przyniosą im korzyść.
Na portalu 24tp.pl „Tygodnika Podhalańskiego” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze) od roku stale pisze sześciu blogerów. Założyć blog na stronie może każdy, a redakcja nie ingeruje w ich treść. – Na blogach często pojawiają się kontrowersyjne tematy budzące zainteresowanie internautów. Żywą dyskusję wzbudził między innymi konny transport do Morskiego Oka. Gdy zaczęły ukazywać się wpisy blogerki przeciwnej dręczeniu koni, swój blog założyło Stowarzyszenie Przewoźników do Morskiego Oka. Takie dyskusje bardzo podnoszą oglądalność strony – mówi Paweł Pełka, redaktor naczelny „Tygodnika Podhalańskiego”.
Nie najlepsze doświadczenia z blogami ma natomiast Wydawnictwo Starpress, m.in. wydawca „Tygodnika Starachowickiego” i „Tygodnika Nowodworskiego”. – W latach 2009 – 2012 na portalu Starachowicki.eu pisało 8-9 blogerów. Kiedy zmieniliśmy layout strony nie dla wszystkich starczyło miejsca, a pozostali wykruszyli się w ciągu kilku miesięcy. Nie starczyło nam zapału, żeby ich zatrzymać – przyznaje Jarosław Babicki, współwłaściciel Wydawnictwa Starpress.
Na portalu Korso.pl należącym do tygodnika „Korso” z Mielca (Agencja Reklamowo – Wydawnicza Korso) teoretycznie można założyć blog. – Zastanawiamy się nad uruchomieniem blogów w przyszłości , musimy jednak przemyśleć ich koncepcję – mówi Monika Świetlińska redaktor naczelny tygodnika „Korso”.
Ryszard Pajura, wydawca tygodnika „Obserwator Lokalny” (Agard) zamierza sprawdzić czy blogi zamieszczane na portalu gazety Debica24.eu wpłyną na oglądalność tej strony. – Nie jestem przekonany czy blogi ożywią stronę i czy ludzie ich od nas oczekują. Od 15 września zamierzam jednak zacząć pisać blog komentujący lokalne wydarzenia. Dzięki temu dowiemy się czy blogi na naszym portalu mają sens – zapowiada Pajura.
MW