Trollowanie, czyli jak nie zachowywać się w Internecie, było jednym z tematów poruszanych na pierwszym szkoleniu w ramach projektu „Media bliżej ludzi”, które odbyło się 15-16 listopada 2019 w malowniczej miejscowości Duszniki Zdrój. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, skierowanym do mediów lokalnych w Polsce oraz ich odbiorców.
Szkolenie „Media bliżej ludzi. Jak zwiększyć zaufanie i zaangażowanie czytelników w sieci” miało na celu wsparcie mediów lokalnych w pozyskiwaniu odbiorców online oraz w edukowaniu użytkowników mediów, by bardziej świadomie i bezpiecznie poruszali się w świecie Internetu.
Fot. Marta Ringart-Orłowska
Prowadzącymi szkolenie byli, Piotr Łokuciejewski, ekspert marketingu internetowego oraz Beata Biel, dziennikarka i ekspert szkolący media. W szkoleniu wzięło udział 20 osób, dziennikarze i wydawcy mediów lokalnych z południowo-zachodniej Polski: Nowa Gazeta Lokalna, Strzelec Opolski, Kurier Gmin, Gazeta Powiatowa – Wiadomości Oławskie, Gazeta Lokalna Kutna i Regionu, Rzecz Krotoszyńska, Nowiny Raciborskie, Nowiny Wodzisławskie, Wieści Wolbromskie, Wieści Miechowskie, Tygodnik lokalny „Życie Gostynia”, Nowa Gazeta Trzebnicka, Gazeta Noworudzka, Gazeta Ząbkowicka.
Fot. Marta Ringart-Orłowska
Projekt „Media bliżej ludzi. Jak zwiększyć zaufanie i zaangażowanie czytelników” jest finansowany ze środków Special Congressional Appropriation przyznanej Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta za pośrednictwem Departamentu Stanu USA.