Ponad 30 dziennikarzy i wydawców lokalnych gazet uczestniczyło w ostatni piątek w szkoleniu „Pisanie i redagowanie tekstów na www i FB”, które zorganizowało Stowarzyszenie Gazet Lokalnych.
Podczas pierwszej części szkolenia jego uczestnicy mogli dowiedzieć się jak redagować treści na portalach i jak pisać posty na Facebooku, żeby generować ruch na stronach. Druga część spotkania została poświęcona ćwiczeniom praktycznym. Dziennikarze musieli zredagować tytuł tak by najlepiej trafił on do wybranej grupy docelowej. Pisali też posty na Facebooku adresowane do wybranych przez nich odbiorców.
– Uczestnicy szkolenia okazali się bardzo kreatywni w sposobie redagowania tytułów i postów. Znacznie lepiej poradzili sobie z tym zadaniem niż marketingowcy dla których często prowadzę podobne warsztaty – mówi prowadzący szkolenie Artur Maciorowski specjalista w zakresie e-marketingu i e-biznesu oraz trener Centrum Promocji Informatyki.
Szkolenie wysoko ocenia Wojciech Waligórski wydawca tygodnika „Nowy Łowiczanin” z Łowicza: – Prowadzący pokazał nam trendy w Internecie i wyjaśnił czego możemy spodziewać się w najbliższych latach w mediach społecznościowych. Podobały mi się podawane przez niego przykłady, często zgodne z naszą intuicją. Przydatne były informacje o darmowych narzędziach do badania naszych odbiorców i stron, a także o tym na co przede wszystkim zwracają uwagę internauci patrząc na ekran.
Beata Piotrowicz z Południowej Oficyny Wydawniczej wydawcy 5 tygodników z Wielkopolski , ogólnopolskiego miesięcznika dla rolników „Wieści Rolnicze” i sześciu portali internetowych docenia praktyczny walor szkolenia: – Dowiedziałam się wielu rzeczy z których będę mogła skorzystać w praktyce. Zaczynam inaczej myśleć o pisaniu do Internetu. Już podczas szkolenia przyszło mi do głowy kilka pomysłów, które wprowadzę do naszych portali .
MW