Lokalny portal Nowywyszkowiak.pl (Edytor) z Mazowsza od kilku tygodni przynajmniej raz dziennie zamieszcza materiał wideo. – Efekt przeszedł nasze oczekiwania. Portal zaczął zyskiwać zarówno użytkowników jak i reklamodawców – mówi Maciej Kowalski właściciel wydawnictwa Edytor.
Materiały wideo, w tym filmy ilustrujące teksty na portalu Nowywyszkowiak.pl pojawiają się regularnie od września br.
– Dziś ludzie wolą oglądać obrazki niż czytać. Wyciągnęliśmy z tego wnioski i szybko zauważyliśmy, że liczba odbiorców tekstów do których dołączamy wideo jest średnio dwukrotnie większa niż artykułów bez filmów, nawet jeśli ilustruje je galeria zdjęć. W dodatku już po dwóch tygodniach pojawiły się propozycje od reklamodawców, którzy chcą zamieszczać u nas reklamy wideo. To właściwa droga rozwoju portalu i sposób na zwiększenie przychodów – sądzi Kowalski.
Według wydawcy we wrześniu br. stosunku do lipca br. liczba użytkowników portalu wzrosła o 17,14 proc. (obecnie jest ich ok. 24 tys.), a liczba odsłon o 7,9 proc. Kowalski nie porównuje tych danym z sierpniem br., ponieważ z uwagi na jubileusz wydawanego przez Edytor tygodnika „Nowy Wyszkowiak” były by one niemiarodajne.
Wydawnictwo przeszkoliło dziennikarzy w realizacji wideo. Jak wyjaśnia Kowalski 1 minuta filmu kosztuje zazwyczaj dziennikarza 1 godzinę pracy. Codziennie w serwisie pojawia się przynajmniej 1 filmik.
Ilustracja: Zajawka wideo tygodnika „Nowy Wyszkowiak” na portalu Nowywyszkowiak.pl
MW