„Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze) według raportu firmy Sotrender zajął w sierpniu br. 9 miejsce pod względem liczby wyświetleń na You Tube wśród wszystkich polskich tytułów prasowych.
Z raportu wynika, że „TP” odnotował w sierpniu br. 284 450 wyświetleń na tym kanale, o 10 proc. więcej niż w lipcu br. Na pierwszym miejscu na liście znalazł się Fakt24.pl z liczbą 26 71 979 wyświetleń (wzrost w stosunku do lipca br. o 4 proc.), a na drugim – „Przegląd Sportowy” , który miał 172 05 39 wyświetleń (wzrost o 2 proc.).
Oznacza to, że wideo „Tygodnika Podhalańskiego” było także najpopularniejsze wśród wszystkich gazet lokalnych i regionalnych. „TP” wyprzedził drugą w kolejności w tej kategorii „Gazetę Olsztyńską” (237 440 wyświetleń) i trzecią – „Dziennik Wschodni” (164 608 wyświetleń).
Największym sierpniowym hitem „TP” był na You Tube materiał „Turyści wchodzą na krzyż na Giewoncie” z 18 sierpnia br. , który zdobył 255 427 wyświetleń i 488 komentarzy.
– Bardzo cieszymy się, że wyprzedziliśmy pod względem oglądalności na You Tube wiele gazet o większym zasięgu niż nasza. Pomogły są trochę wakacje, bo w sierpniu przyjeżdża w Tatry mnóstwo turystów. Do popularności naszego wideo przyczyniły się tez dobre pomysły wydawcy Jerzego Jureckiego, który wymyśla zagadki dla użytkowników You Tube . Materiałom kręconym z drona pokazującym znane miejsca na Podhale ale z innej perspektywy towarzyszy zawsze pytanie „Co to za miejsce” – mówi Paweł Pełka redaktor naczelny „Tygodnika Podhalańskiego”.
MW