Lokalny tygodnik „Nowe Info” (Echo Maksmedia) ze Śląska nawiązał współpracę z reklamodawcami z Czech. – W sytuacji, gdy gazety lokalne muszą walczyć o wpływy reklamowe z pismami samorządowymi, warto szukać klientów za granicą – mówi Jarosław Jędrysik redaktor naczelny „Nowego Info”.
Tygodnik „Nowe Info” wychodzi w powiatach bieruńsko – lędzińskim, mikołowskim, pszczyńskim i w Tychach. Do czeskiej granicy to tylko kilkadziesiąt km.
– Gazety lokalne są w trudnej sytuacji. Muszą konkurować o reklamy z pismami samorządowymi, które psują rynek. Wiele razy rozmawiałem z przedsiębiorcami, którzy zapewniali mnie, że chętnie reklamowaliby się w naszym tygodniku, ale bardziej opłaca się zamieszczać reklamy w samorządówkach, bo mają zlecenia od gmin – wyjaśnia Jarosław Jędrysik, redaktor naczelny „Nowego Info”.
Tygodnik zaczął więc się rozglądać za nowymi reklamodawcami. W czerwcu br. okazało się, że można ich znaleźć na przygranicznym obszarze w Czechach. – W Czechach w pobliży granicy z Polską działają kliniki okulistyczne wykonujące operacje usunięcia zaćmy. Wielu Polaków, którzy nie chcą długo czekać na zabiegi finansowane przez NFZ korzysta z ich usług, bo są one tańsze niż te oferowane przez prywatne placówki w Polsce. Niedaleko granicy działają też parki rozrywki, odbywają się imprezy motoryzacyjne. Ich organizatorom zależy na polskich turystach – mówi Jędrysik.
Zapewnia, że tygodnik zdobył już kilku czeskich reklamodawców, którzy są zainteresowani dalszą współpracą. – Nie ma kłopotów z płatnościami. Czescy kontrahenci regulują je szybciej niż polscy – mówi.
MW