Gdy Informację o tujach w kształcie penisów na cmentarzu pod Kutnem opublikowaną przez portal „Gazety Lokalnej Kutna i Regionu” powtórzyły polskie i światowe media, witryna zarobiła na reklamach cztery razy tyle niż zwykle.
O tujach przypominających kształtem męskie przyrodzenie rosnących na cmentarzu w Woźniakowie pod Kutnem poinformowali „Gazetę Lokalną Kutna i Regionu” (Imedia) jej czytelnicy. Uważali, że frywolny kształt drzewek narusza powagę tego miejsca. Tygodnik zamieścił tekst i razem z krótkim filmem opublikował go także w portalu Kutno.net.pl.
Newsa podchwyciły ogólnopolskie media m.in. Radio Zet i TVN24. Reporterzy tej ostatniej stacji specjalnie przyjechali do Woźniakowa, żeby nakręcić materiał. Po jego emisji sprawą zainteresowała się agencja Associated Press, dzięki czemu informacje o woźniakowskich tujach pojawiły się w wielu krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, a nawet w Japonii i Azerbejdżanie.
– W ostatni poniedziałek, dzień największej popularności naszego newsa odnotowaliśmy 60 tys. wejść na naszym portalu, cztery razy więcej niż zwykle. Czterokrotnie wzrosły też nasze przychody z reklam zamieszczonych na portalu, ponieważ reklamodawcy płacą za liczbę odsłon – mówi Patryk Ślęzak wydawca „Gazety Lokalnej Kutna i Regionu”. I dodaje: – To nie jest wielkie dziennikarstwo, ale dziś takie informacje interesują światowe media . Nie warto więc obrażać się na rzeczywistość. Wygląda na to, że infotainment to dobry sposób na podniesienie popularności portalu i jego przychodów.
MW