Trzynaście gazet i portali wydawców należących do Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, będących jednocześnie członkami ZKDP, jest objętych projektem Siła Marki Tytułu Prasowego.
Podczas grudniowego zjazdu ZKDP zaprezentowany został raport dotyczący prac nad tym projektem.
– Zestandaryzowane formularze przygotowane dla każdej marki pokażą: nakład i sprzedaż wydań papierowych kontrolowanych przez związek, czytelnictwo – ale pokazane wyłącznie na podstawie standardów badań obowiązujących w PBC, dane dotyczące oglądalności witryn tytułów prasowych, sprzedaży wydań cyfrowych, dane dotyczące profili w mediach społecznościowych, opis tytułu prasowego, opis źródeł danych i wskaźników – informuje Iwona Szczęsna, dyrektor biura ZKDP.
W dalszej perspektywie raport Siła Marki Prasowej pokazać ma też inne dane m.in.: poziom sprzedaży materiałów prasowych za pośrednictwem pay-walla, mailingi i bazy danych, a także eventy (targi, kongresy, konferencje, szkolenia) organizowane przez wydawców reprezentujących dana markę.
Udostępnienie projektu w postaci aplikacji nastąpić ma w I kwartale 2016 roku.