Loading...
Close

27 października 2015

Reklama w internecie

Nowe możliwości reklamy – natywnie z duchem czasu

Wyjątkowość sieci Natywni.pl wynika z tego, że tworzą ją ludzie mediów. Dziennikarze, redaktorzy oraz szefowie projektów medialnych odpowiedzialni za realizację dużych projektów reklamowych. W reklamie natywnej doświadczenie medialne jest niezbędne. Wiedza, czego oczekują odbiorcy, jak pracują oraz co chętnie publikują redakcje, pomaga w stworzeniu optymalnej kampanii, która dotrze do większej liczby odbiorców niż tradycyjne formy, np. bannery. Dlatego chętnie, bez opłat, doradzimy czy proponowane przez reklamodawców treści są optymalne.

Oferujemy również tworzenie reklamy natywnej – tekstów czy wideo – która będzie się idealnie wtapiać w treści redakcyjne, a co za tym idzie odbiorcy będą ją przyswajać naturalnie, bez atakowania nachalnym przekazem.

Po co reklama natywna?

Siła reklamy natywnej polega na tym, że nie da się jej wyłączyć ani pominąć. Jest elementem odbieranych treści, takich jak wiadomości, publicystyka, rozrywka.

Rynek reklamy permanentnie się zmienia, jednak nigdy nie był w tak trudnej sytuacji jak obecnie. Odbiorcy mediów uodpornili się nawet na najwymyślniejsze przekazy reklamowe. Co z tego, że zainwestujesz w naprawdę oryginalny banner, skoro jedna trzecia internautów go nie zobaczy – korzysta z programów blokujących wyświetlanie reklam. Nie oznacza to jeszcze, że pozostali zobaczą. Powszechna jest bowiem tzw. ślepota bannerowa. Internauci nie widzą, co jest w reklamach, które się im wyświetlają. Paradoksalnie, im bardziej krzykliwa forma, tym mniej osób ją dostrzega.

Tyle o widzeniu. O klikaniu w takie reklamy lepiej nie wspominać, bo – jak pokazują badania– na taki gest zdobywa się co najwyżej 0,2 procent internautów.

Podobnie rzecz ma się z tradycyjnymi mediami. Respondenci twierdzą, że w gazecie było bardzo dużo reklam, ale niewielu potrafi odpowiedzieć, czego dotyczyły.

Jeszcze inaczej sytuacja wygląda w telewizji. Przerwa reklamowa to zwyczajowy czas na zrobienie herbaty bądź wyciągniecie naczyń ze zmywarki. A posiadacze dekoderów z funkcja nagrywania po prostu zasiadają do filmu z dużym opóźnieniem, aby móc przewijać reklamy i obejrzeć całość bez przerw w akcji.

Obecnie najlepszym rozwiązaniem tych problemów jest reklama natywna, nie dająca się pominąć, wpisująca się w konsumowane przez odbiorców treści.

Natywnie z mediami lokalnymi

Wyróżnikiem sieci Natywni.pl jest stała współpraca z kilkudziesięcioma lokalnymi portalami internetowymi, które przystąpiły do sieci. Dzięki temu istnieje możliwość zamieszczania za konkurencyjne stawki artykułów z linkami w serwisach, które mają długą historią i są permanentnie aktualizowane – czyli oferują wszystko to, co lubi Google.

Atutem Natywni.pl jest również personalny kontakt przy planowaniu i realizacji zleceń. Reklamodawca nie jest zdany tylko na siebie w kontakcie z automatem. U nas ma pewność, że kampania zostanie rozplanowana zgodnie z jego potrzebami, nawet jeśli nie ma wystarczającego rozeznania, jakie medium da mu najtaniej to, czego potrzebuje.

Otwarci na wszystkich

Wydawca przystępując do współpracy z siecią reklamy Natywni.pl nie jest narażony na żadne ryzyko. Nie ponosi żadnych kosztów na wstępie – nie musi dostosowywać systemów, wpinać kodów, tworzyć nowych formatów reklamowych itp. Nie rezygnuje również z dotychczasowych przychodów. Sieć Natywni.pl nie zajmie żadnego miejsca na reklamę, z którego obecnie wydawca czerpie zyski.

Reklama natywna polega na tym, że wtapia się w treści przekazywane przez Twoje medium. Co ważne, nie wiąże się z naruszaniem Prawa prasowego ani dobrych medialnych praktyk. Reklamę natywną wydawca oznacza według swoich standardów. Fenomen tego typu reklamy polega na tym, że czytelnicy i tak będą chcieli ją przeczytać lub obejrzeć. Dbamy o to, aby treści były atrakcyjne i dlatego mogą być publikowane w przestrzeni redakcyjnej. Do publikacji przygotowujesz je tak samo, jak każdy inny artykuł lub wideo. Nie potrzebujesz do tego żadnych specjalnych narzędzi.

Wydawca sam decyduje, za jakie stawki chce publikować reklamę natywną. Przy problemach z ich określeniem Natywni.pl zasugerują optymalne w oparciu o zasięg oraz siłę SEO-wą serwisu. Jednak ostateczna decyzja należy do Wydawcy i w każdej chwili może ją zmienić, gdy dojdzie do wniosku, że brak zleceń wynika ze zbyt wygórowanego cennika lub odwrotnie – przytłoczony nadmiarem zleceń stwierdzi, że czas zrewidować cennik i podnieść stawki.

Artykuły, galerie, wideo

Sam określasz, jakimi formatami reklamowymi jesteś zainteresowany. Możesz wybrać wszystkie lub tylko niektóre:

> Artykuł promocyjny w portalu bez linków zewnętrznych zajawiany przez tydzień na głównej stronie portalu;

> Artykuł promocyjny w portalu z linkami zewnętrznymi (maksymalnie pięć) zajawiany przez tydzień na głównej stronie portalu;

> Główna wiadomość w portalu przez jeden dzień (tzw. czołówka);

> Galeria zdjęć w portalu zajawiana na stronie głównej portalu przez tydzień;

> Materiał wideo w portalu zajawiany na stronie głównej portalu przez tydzień;

> Artykuł promocyjny promowany poprzez publikację linku na fanpage’u czasopisma lub serwisu na Facebooku.

> Materiały promocyjne w tradycyjnych mediach: gazety, telewizje, rozgłośnie radiowe.

Czyste, proste zasady – nic nie ryzykując możesz zarobić.

Chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z Natywni.pl. Napisz do Bartosza Chochołowskiego: b.chocholowski(at)natywni.pl.