Loading...
Close

12 lutego 2018

Dwutygodnik „Nowe Info” ma już dwa lata

wachlarzyk-768x569

Dwutygodnik „Nowe Info” z Tychów (Wydawnictwo Lokalne Echo Maksmedia) skończył dwa lata. W tym czasie zmienił cykl wydawniczy i zdobył dwie nagrody dziennikarskie.

Tygodnik „Nowe Info” założyło troje dziennikarzy zwolnionych z lokalnego pisma „Echo” – Jarosław Jędrysik, Zdzisław Barszewicz i Renata Botor – Pławecka. Pierwszy numer tygodnika ukazała się 9 lutego 2016 r. Na początku działał pod nazwą „Nowe Echo”, a po pół roku przyjął tytuł „Nowe Info”. W styczniu 2017 r. gazeta zdobyła nagrodę im. Aleksandra Milskiego przyznawaną w ramach konkursu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich mediom lokalnym za podejmowanie tematów ważnych dla lokalnej społeczności. W marcu 2017 r. dziennikarka „Nowego Info” Renata Botor – Pławecka otrzymała nagrodę za wywiad w konkursie Local Press 2016.
W październiku 2017 r. pismo zmieniło cykl wydawniczy i stało się dwutygodnikiem.

Gazeta patrzy władzy na ręce. W ciągu dwóch lat pisała m. in. o śledztwie prokuratorskim w sprawie 450 tys. zł, które w niejasnych okolicznościach ominęły kasę spółki gminnej Tyski Sport SA i zasiliły konto stowarzyszenia Górnośląski Klub Sportowy GKS Tychy, o skazaniu przez sąd żony wiceprzewodniczącego Rady Miasta Lędziny, która głosując na jeden z projektów budżetu obywatelskiego podszywała się ona pod inne osoby i o staroście bieruńsko-lędzińskim, który po zarzutach prokuratorskich o ustawianie przetargów walczył o zachowanie stanowiska obdzielając oponentów  lukratywnymi stanowiskami. Przed młodzieżowymi mistrzostwami Euro U- 21  w piłce nożnej gazeta ujawniła, że prezydent Tychów kupił za publiczne pieniądze 21 tys. zł bilety na mecze i rozdał je za darmo w nietransparentny sposób.
– Byliśmy doświadczonymi dziennikarzami, ale nie przedsiębiorcami. A musieliśmy się zająć zakładaniem spółki, zgłębianiem przepisów związanych z VAT i pozyskiwaniem pieniędzy z reklam. To było dla nas wyzwanie – mówi Jarosław Jędrysik redaktor naczelny „Nowego Info”.
„Nowe Info” ukazuje się w Tychach oraz w powiatach bieruńsko – lędzińskim, mikołowskim i pszczyńskim. Wychodzi w nakładzie 4 tys. 100 egz., z czego sprzedaje się połowa (dane wydawcy). Kosztuje 1,90 zł.

MW