Loading...
Close

18 maja 2017

Starpress sprezentował czytelnikom obrazek z objawieniami fatimskimi

konecki

Lokalne wydawnictwo Starpress z województw mazowieckiego, łódzkiego i świętokrzyskiego dołączyło w ostatnią środę do swoich tygodników prezent dla czytelników – obrazek z okazji setnej rocznicy objawień w Fatimie. – Nasi czytelnicy lubią prezenty o tematyce religijnej – mówi Jarosław Babicki szef wydawnictwa.

Obrazek w formacie A4 przedstawiający figurę Matki Boskiej Fatimskiej oraz dzieci, którym się ukazała – św. Hiacyntę Marto i św. Franciszka Marto dostali w prezencie czytelnicy „Tygodnika Starachowickiego”, „Tygodnika Koneckiego”, „Tygodnika Skarżyskiego” i tygodnika „Opoczynska.pl”.

fatima1

– Nasi czytelnicy lubią prezenty o tematyce religijnej. Nie po raz pierwszy dołączyliśmy do naszych gazet taki insert.  Nie ma w tym zresztą nic zaskakującego, bo prawie 40 proc. Polaków chodzi do kościoła, a ponad 90 proc. jest ochrzczonych –  wyjaśnia Babicki.
Ale od razu zastrzega, że obrazek nie miał na celu podniesienia sprzedaży tygodników. Był tylko odpowiedzią na sympatie i potrzeby czytelników. – Wydawaliśmy już inserty z wizerunkiem Jana Pawła II i modlitewnik. Sprzedaż gazet trochę wtedy wzrastała, ale nie był to szybujący wzrost – przyznaje Babicki.

W 2014 r. grupa tygodników zrzeszonych w Stowarzyszeniu Gazet Lokalnych wydała z okazji beatyfikacji Jana Pawła II plakat z jego wizerunkiem. ­ –  Dołączyliśmy plakat z papieżem, ale nie zanotowałam większej sprzedaży. Ale sprzedaż może zależeć od regionu. Dla czytelników z regionów, w którym większość mieszkańców jest bardzo religijna. Zastanawiam się też czy wizerunek dzieci z Fatimy nie jest jednak dla polskiego czytelnika mniej poruszający niż obraz Matki Boskiej Częstochowskiej. W naszym regionie religijne gadżety nie cieszą się powodzeniem. Teraz zresztą wydawcy stawiają na komercyjne dodatki tematyczne – sądzi Alicja Molenda , wydawca „Przełomu – Tygodnika Ziemi Chrzanowskiej” i  prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Maciej Grzmiel wydawnictwa Magraf, które wydaje na Pomorzu  „Czas Chojnic” i „Tygodnik Człuchowski” i  „Tygodnik Tucholski”, który razem z Dominikiem Księskim z wydawnictwa Wulkan wydrukował plakat papieża  nie pamięta czy jego dołączenie do wydań tygodników Magrafu podniosło ich sprzedaż. – Uważaliśmy wtedy, że należy wydać takie plakaty – mówi tylko.

Arkadiusz Gruchot wydawca tygodników „Nowiny Raciborskie” i „Nowiny Wodzisławskie” z Górnego Śląska (Nowiny) jest zadania, że dołączanie dodatków do gazet nie wpływa na wzrost sprzedaży.  – Obecnie na rynku panuje chaos. Każdy dodaj coś do sprzedaży i nie ma dodatków, które skłaniałyby do kupna gazety. Czytelników religijnych taki dodatek, może zachęcić do kupna, obojętnych do niego nie skusi, a niewierzących może zrazić – mówi Gruchot.
Dodaje jednak: – Czym innym jest cel komercyjny, a czym innym treść, którą chce dostarczyć czytelnikom wydawca z powodów swoich poglądów.  Każdy wydawca musi sam ocenić co jest dla niego wartością wartą rozpowszechniania bez względu na korzyści biznesowe – sądzi Gruchot.

WK