Reklama natywna w prasie lokalnej dopiero raczkuje

Tygodniki lokalne nie korzystają z reklamy natywnej.  Mimo  umowy o współpracę  ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych firma Natywni.pl  od ubiegłego roku zdołała dotychczas zrealizować  tylko jedną kampanię  i tylko na Mazowszu.

Firma Natywni.pl  odpisała umowę z  SGL w ubiegłym roku. Bartosz Chochołowski prezes  Natywni.pl przyznaje, że na razie  dla wydawców efekty tej współpracy  nie są porywające. –   Dużym problemem jest przekonanie niektórych reklamodawców do kampanii w mediach lokalnych. Bardziej są zainteresowani mediami regionalnymi, obejmującymi swoim zasięgiem kilka powiatów czy województwo. Właściwie tylko Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie od początku jasno określiła, że interesują ją media powiatowe i do ich odbiorców zamierza dotrzeć – mówi Chochołowski. Kampanię zrealizowano w drugiej połowie ubiegłego roku w woj. mazowieckim w portalach i na stronach wydań papierowych  gazet lokalnych.

W kampanii wziął udział tygodnik „Nowy Wyszkowiak”, jednak współwłaściciel  wydającego go wydawnictwa Edytor  Maciej Kowalski o jej efektach nie jest w stanie wiele powiedzieć . –  To było jednorazowe doświadczenie. Czekamy aż współpraca się rozwinie – mówi tylko.
Paweł Kozera  szef wydawnictwa Agencja TIO, do którego należy m.in. tygodnik  „Mazowieckie To i Owo” sądzi podobnie: – Na podstawie jednorazowej współpracy trudno mówić o pożytkach z kampanii. Ale każde pieniądze się przydadzą.

Chochołowski  jest jednak dobrej myśli. Ma nadzieję, że Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie powtórzy kampanię jeszcze tej jesieni.
– Wierzę w potencjał  mediów  lokalnych. Te, które należą do SGL, mają zaangażowanych czytelników i są wartościowym miejscem dla reklamodawców. W dodatku koszt dotarcia kampanii natywnej w portalach gazet lokalnych jest konkurencyjny wobec kosztów, które trzeba by ponieść w portalach ogólnopolskich – przekonuje Chochołowski.

Badanie popularności 48 portali internetowych wydawców gazet lokalnych przeprowadzonego między 18 maja a 17 czerwca 2015 r. przez Google Analytics pokazało,  że ta nieformalna grupa generuje 16,5 mln odsłon miesięcznie i ma 1,4 mln unikalnych użytkowników. Według badania Gemius/PBI w czerwcu ub. roku witryny Grupy Wirtualna Polska  odnotowały 3670633061 odsłon i odwiedziło je 18,47 mln internautów, a portale Grupy Onet – RASP  mogły pochwalić się  liczbą  3276419339 odsłon i 18,05 mln internautów.

MW

Tagi :

Bez kategorii

Udostępnij