Loading...
Close

21 lutego 2018

„Internetowy Kurier Słupecki” ma już 15 lat

KS

Lokalny tygodnik „Internetowy Kurier Słupecki” (Graffi Studio) skończył 15 lat. – Jesteśmy jednym z nielicznych polskich tygodników, których sprzedaż trzyma się na stałym poziomie – mówi wydawca i redaktor naczelny gazety Janusz Ansion.

Pierwszy numer „Internetowego Kuriera Słupeckiego” ukazał się 3 lutego 2003 r. Założyła go grupa osób odchodzących z upadającego „Kuriera Słupeckiego” należącego do koncernu Polska Prasa Lokalna Wielkopolska. Początkowo redakcja mieściła się w zaadaptowanym na biuro garażu. „Dawałem sobie rok. Potem miała zapaść decyzja, czy sprzedawany nakład zapewni nam nadzieję na rozwój. Złapaliśmy się „czubkami palców”. Potem cieszyliśmy się z każdych 50 sprzedanych gazet więcej. Tydzień po tygodniu. To była długodystansowa walka o czytelników, czasem „rozpychanie się łokciami”, czasem rodząca konflikty towarzyskie. Uczyliśmy się jak być „zasadniczym” i jednocześnie nie tracić znajomych, a życie nieustannie nas weryfikowało” – wspomina Janusz Ansion w teście opublikowanym z okazji jubileuszu gazety.

„Internetowy Kurier Słupecki” przez wiele lat toczył spór z  ówczesnym wicemarszałkiem Sejmu Eugeniuszem Grzeszczakiem (PSL), po tym jak w 2012 roku  gazeta napisała, że wicemarszałek finansował z funduszu wyborczego PSL firmę syna, wydawcę konkurencyjnego dla „Kuriera Słupeckiego” tygodnika „Głos Słupcy”. Janusz Ansion oraz dziennikarz „IKS”  Zbigniew Walczak przegrali proces cywilny z Grzeszczakiem, w sprawie karnej sąd uniewinnił dziennikarzy.
Ważnym osiągnięciem wydawnictwa  było stworzenie programu komputerowego, który obsługuje kilkadziesiąt redakcji w Polsce i za granicą.
„Internetowy Kurier Słupecki” wychodzi w powiecie słupeckim i w gminie Witkowo w powiecie gnieźnieńskim  w Wielkopolsce. Kosztuje 2,90 zł. Według wydawcy jego nakład wynosi  4 tys. 200 egz. z czego sprzedaje się średnio ok. 3 tys.200 egz. Mimo, że prasa papierowa przeżywa kryzys, sprzedaż „IKS” od lat utrzymuje się na tym samym poziomie.
– Cała tajemnica sukcesu to współpraca z ludźmi, którzy kochają tę pracę. Resztę problemów da się rozwiązać – mówi Janusz Ansion.

Na zdjęciu: Janusz Ansion redaktor naczelny „Internetowego Kuriera Słupeckiego” z jubileuszowym wydaniem gazety.

MW